Przeskocz menu

Aktualności

Warto wiedzieć

Wszechobecna manipulacja

'Problem ze stosowaniem zaawansowanych technik oddziaływania psychologicznego jest taki, że większo?ć ludzi nie zdaje sobie sprawy z tego, iż zostały one wobec nich zastosowane '- pisze Lechosław Gapik, psycholog, psychoterapeuta i seksuolog na łamach 'Głosu Wielkopolskiego'. Zwraca uwagę, że żyjemy w czasach powszechnej manipulacji psychologicznej, widocznej szczególnie w reklamie, propagandzie politycznej i wyborczej, a także w rożnych oddziaływaniach społecznych. Wyja?nianie wpływu narzędzi psychologicznych na naszą świadomość rozpoczyna od interpretacji napisów umieszczanych na opakowaniach papierosów. Zdaniem autora jest to typowy przykład czarnego PR zastosowany w zbożnym celu. Gapik pisze dalej, że czarny PR był ostatnio na szeroką skalę stosowany przez niektórych kandydatów i okazał się zdumiewająco skuteczny. 'Ta pusta lodówka i przewracające się zabawki, których podobno dzieciom zabraknie, ta informacja, że jak wygra przeciwnik, to policja będzie dzieci bogaczy mercedesami eskortowała do szkoły. Potem jeszcze tylko wystarczyło powiedzieć, że przeciwnik miał dziadka, który może na ochotnika wstąpił do Wehrmachtu (na trzy miesiące?), a ponadto dopiero niedawno wziął ślub kościelny'. 'No i czyż opłacało się być uczciwym, nie obiecując gruszek na wierzbie?' - pyta autor, nawiązując do wyniku wyborczego. GŁOS WIELKOPOLSKI,CZARNA PSYCHOLOGIA, 2005/11/05, LECHOSŁAW GAPIK

ContentLink.pl

powrót

Nasze realizacje

Co ostatnio zrobiliśmy

W związku z 15 leciem działalności firmy oraz poszerzeniem świadczonych usług o Wideo na żądanie oraz Telewizję cyfrową, przygoto-waliśmy projekt "ekstremalnej metamorfozy" dla operatora telekomunikacyjnego firmy BAIT. ...

BAIT - Internet provider

BAIT - Internet provider