Przeskocz menu

Aktualności

Warto wiedzieć

Utrzymać klienta w sieci

Rynki Europy Zachodniej i USA mimo dużego nasycenia e-commerce są nadal bardzo perspektywiczne. Wartość sprzedaży w internecie (e-commerce) w 2004 r. w USA osiągnęła 6 proc. całego handlu detalicznego, w Europie Zach. 4 proc. Średnie wydatki on-line na mieszkańca w USA w 2004 r. wyniosły 587 USD - liczba ta za 5 lat osiągnie tam ponad 800 USD - donosi Jupiter Research.

Badania wykonane w grudniu 2004 i marcu 2005 r. pokazują, że rozwój e-commerce zależy przede wszystkim od stanu nasycenia internetowego społeczeństw oraz od umiejętności korzystania z jego narzędzi. Wartość wydatków e-commerce w USA do 2009 r. prawdopodobnie podwoi się i wyniesie 130 mld USD, zaś w Europie potroi się osiągając 116 mld euro. W 2009 r. liczba internautów w USA i Europie Zachodniej wzrośnie odpowiednio do 231 i 227 mln, z obecnych 185 i 177 mln. W USA w 2004 r. z możliwości zakupów przez internet korzystało 61 proc. internautów, w Europie Zach. 49 proc.

W 2004 r. wśród Europejczyków lojalność konsumencka spadła (40 proc.) w stosunku do roku 2000 (51 proc.). Tłumaczą to wysiłki sklepów internetowych, polegających bardziej na zdobywaniu klienta, mniej na utrzymaniu go. Istotny również jest wzrost konkurencji i umiejętności konsumentów w znajdowaniu nowych ofert w sieci. W USA 25 proc. transakcji prowadzonych jest w sklepach on-line, 12 proc. na aukcjach internetowych. Dla korzystających z e-commerce najistotniejszymi cechami są cena, dokładny opis i jakość.

Typowy amerykański klient e-commerce to internauta z ponad 2-letnim stażem (65 proc.), w przedziale wiekowym 19-49 lat (76 proc.), wydający rocznie ponad 600 dolarów. Regularni (intensywni) klienci stanowią 57 proc. kupujących w sieci, okazjonalni ? 43 proc. Wśród intensywnych i wydających ponad 100 USD dominują kobiety, wśród przypadkowych ? mężczyźni.

http://www.gazetaprawna.pl/dzi(...).0.1.htm

ContentLink.pl

powrót

Nasze realizacje

Co ostatnio zrobiliśmy

W związku z 15 leciem działalności firmy oraz poszerzeniem świadczonych usług o Wideo na żądanie oraz Telewizję cyfrową, przygoto-waliśmy projekt "ekstremalnej metamorfozy" dla operatora telekomunikacyjnego firmy BAIT. ...

BAIT - Internet provider

BAIT - Internet provider