Polacy ufają markom
Markom ufa 78 proc. Polaków - wynika z badań TNS OBOP. Produkty markowe podobają się 71 proc. badanych, a połowa ankietowanych (51 proc.) deklaruje, że jest w stanie zapłacić za nie więcej.
Ponad połowa Polaków (60 proc.) uważa, że produkty markowe są nowoczesne i innowacyjne, a 75 proc., że są po prostu lepsze. Dla 73 proc. polskich konsumentów produkt markowy kojarzy się przede wszystkim z wysoką jakością. Ponad jedna trzecia (35 proc.) Polaków uważa, że towar markowy to także towar znany od lat, z tradycjami. 36 proc. badanych woli nic nie kupić, niż kupić produkt nieznanej marki.
Blisko 90 proc. respondentów zgadza się z opinią, że produkty markowe są bardziej trwałe, zrobione z materiałów wysokiej jakości, a do ich produkcji używane są najnowsze technologie.
Polskich konsumentów cechuje duża lojalność wobec kupowanych marek. 79 proc. deklaruje, że ma swoje ulubione marki, które zazwyczaj kupuje. Ponad 50 proc. Polaków zgadza się ze stwierdzeniem, że "jeśli pojawi się nowy produkt marki, do której jestem przyzwyczajony, na pewno go wypróbuję".
W badaniach wyłonił się kontrast między stereotypem produktu markowego, a konkretnymi wyborami konsumenckimi. Jeżeli zapytać ogólnie o artykuły markowe, to 41 proc. badanych postrzega je jako artykuły drogie. Gdyby jednak zapytać o konkretne przykłady produktów markowych (np. pasty do zębów, kawy, środki do prania czy kosmetyki), to okazuje się, że nie są one już tak często postrzegane jako drogie (14 proc. wskazań).
Badanie jest częścią kampanii "Wybierz markowe", organizowanej przez Polskie Stowarzyszenie Wytwórców Produktów Markowych ProMarka. Sondaż przeprowadzono na przełomie czerwca i lipca 2005 roku na próbie tysiąca Polaków.
Rehabilitacja po udarze - Centrum Opieki i Rehabilitacji Leśna Polana. Opieka 24h - krótkoterminowa i długoterminowa.
Woda destylowana demineralizowana i ultraczysta. Najwyższa jakość i szybka dostawa do Klienta. Zamów wodę online dla domu lub do firmy.
W związku z 15 leciem działalności firmy oraz poszerzeniem świadczonych usług o Wideo na żądanie oraz Telewizję cyfrową, przygoto-waliśmy projekt "ekstremalnej metamorfozy"
e-rolnik coraz bliżej?
e-rolnik coraz bliżej? Według badania Agribus 2010 przeprowadzonego przez Martin & Jacob, eksperta rynku rolnego, ponad 70%. gospodarstw rolnych o areale powyżej ...
Większość produktów naszej młodej branży to totalny bullshit
Co-working w wersji 2.0. Nowa inicjatywa dla startupów Większość produktów naszej młodej branży to totalny bullshit - twierdzi Adam Zygadlewicz, jeden z ...
Czy zawsze warto mieć reklamę PPC wyżej?
Z wynikami organicznymi Google jest podobnie, jak z reklamami w tej wyszukiwarce. Pierwotna prawda brzmi - im wyżej, tym lepiej. Aczkolwiek ...