Organizacje non-profit szokują ...
Jak to jest, że najodważniejsze w stosowaniu szokujących elementów w reklamie są organizacje non profit? Może chodzi o poruszenie sumień, nie portfeli, a może jest różnica w wydawaniu pieniędzy darczyńców, nie akcjonariuszy. Bez względu na powód faktem jest, że w zalewie tuzinkowych kreacji i bezpiecznych pomysłów reklamowych to właśnie fundacje potrafią zdobyć się na nieszablonowe podejście do trudnych tematów. I nie dotyczy to prawidłowego wiązania krawatów.
Weźmy pierwszy z brzegu temat kampanii społecznych: AIDS. Gdy wpiszemy w wyszukiwarkę tę nazwę, oprócz kampanii prezerwatyw otrzymamy kilka interesujących wyników.
Między innymi UNICEF z Clear Channel rozpoczęły wspólną kampanię outdoorową. Na obrazku jest grób, grób i dziecko. Podpis: mama, tata, ja. Niewątpliwie, robi wrażenie, wzbudza uwagę. Buduje markę, można rzec, nie powoduje jednak żadnej akcji. Uświadamia obecność śmierci, nie daje jednak nadziei. Z modelu AIDA zabrakło tego ostatniego elementu ? ?Action? zastąpiła ?Silence?.
Inaczej jest w przypadku plakatu akcji pod nazwą ?Wyrok?, która ma za cel pozyskanie funduszy na badania potencjalnych dawców szpiku kostnego. Wiadomo, o co chodzi ? o pieniądze na pomoc chorym. Tak jak w przypadku WOŚP jasny i osiągalny przez odbiorców komunikatów cel mocniej angażuje uwagę i mobilizuje do działania.
Nawet najlepszy plakat, którego jedynym efektem będzie refleksja: ?- No dobrze, i co z tego, jak JA mogę pomóc? bez wyraźnej wskazówki pożądanego zachowania na nic się nie zda. Żyjemy w świecie szybkich interaktywnych mediów, które domagają się błyskawicznych reakcji. Nawet na plakacie można umieścić numer, pod który należy wysyłać SMS-y wspierające organizatorów. Gdy zaś popularny stanie się mobile banking, będzie można z przystanku dokonać przelewu.
Na marginesie warto dodać, że ten plakat przygotował oddział agencji TBWA TELESCOPE powołany specjalnie do współpracy z fundacjami charytatywnymi oraz promocji sztuki i ciekawych inicjatyw społecznych. Taka inicjatywa ze strony adencji reklamowych wskazuje na istnienie potrzeby profesjonalizacji działań marketingowych wśród organizacji non-profit.
Rehabilitacja po udarze - Centrum Opieki i Rehabilitacji Leśna Polana. Opieka 24h - krótkoterminowa i długoterminowa.
Woda destylowana demineralizowana i ultraczysta. Najwyższa jakość i szybka dostawa do Klienta. Zamów wodę online dla domu lub do firmy.
W związku z 15 leciem działalności firmy oraz poszerzeniem świadczonych usług o Wideo na żądanie oraz Telewizję cyfrową, przygoto-waliśmy projekt "ekstremalnej metamorfozy"
e-rolnik coraz bliżej?
e-rolnik coraz bliżej? Według badania Agribus 2010 przeprowadzonego przez Martin & Jacob, eksperta rynku rolnego, ponad 70%. gospodarstw rolnych o areale powyżej ...
Większość produktów naszej młodej branży to totalny bullshit
Co-working w wersji 2.0. Nowa inicjatywa dla startupów Większość produktów naszej młodej branży to totalny bullshit - twierdzi Adam Zygadlewicz, jeden z ...
Czy zawsze warto mieć reklamę PPC wyżej?
Z wynikami organicznymi Google jest podobnie, jak z reklamami w tej wyszukiwarce. Pierwotna prawda brzmi - im wyżej, tym lepiej. Aczkolwiek ...