Przeskocz menu

Aktualności

Warto wiedzieć

Organizacje non-profit szokują ...

Jak to jest, że najodważniejsze w stosowaniu szokujących elementów w reklamie są organizacje non profit? Może chodzi o poruszenie sumień, nie portfeli, a może jest różnica w wydawaniu pieniędzy darczyńców, nie akcjonariuszy. Bez względu na powód faktem jest, że w zalewie tuzinkowych kreacji i bezpiecznych pomysłów reklamowych to właśnie fundacje potrafią zdobyć się na nieszablonowe podejście do trudnych tematów. I nie dotyczy to prawidłowego wiązania krawatów.

Weźmy pierwszy z brzegu temat kampanii społecznych: AIDS. Gdy wpiszemy w wyszukiwarkę tę nazwę, oprócz kampanii prezerwatyw otrzymamy kilka interesujących wyników.

Między innymi UNICEF z Clear Channel rozpoczęły wspólną kampanię outdoorową. Na obrazku jest grób, grób i dziecko. Podpis: mama, tata, ja. Niewątpliwie, robi wrażenie, wzbudza uwagę. Buduje markę, można rzec, nie powoduje jednak żadnej akcji. Uświadamia obecność śmierci, nie daje jednak nadziei. Z modelu AIDA zabrakło tego ostatniego elementu ? ?Action? zastąpiła ?Silence?.

Inaczej jest w przypadku plakatu akcji pod nazwą ?Wyrok?, która ma za cel pozyskanie funduszy na badania potencjalnych dawców szpiku kostnego. Wiadomo, o co chodzi ? o pieniądze na pomoc chorym. Tak jak w przypadku WOŚP jasny i osiągalny przez odbiorców komunikatów cel mocniej angażuje uwagę i mobilizuje do działania.

Nawet najlepszy plakat, którego jedynym efektem będzie refleksja: ?- No dobrze, i co z tego, jak JA mogę pomóc? bez wyraźnej wskazówki pożądanego zachowania na nic się nie zda. Żyjemy w świecie szybkich interaktywnych mediów, które domagają się błyskawicznych reakcji. Nawet na plakacie można umieścić numer, pod który należy wysyłać SMS-y wspierające organizatorów. Gdy zaś popularny stanie się mobile banking, będzie można z przystanku dokonać przelewu.

Na marginesie warto dodać, że ten plakat przygotował oddział agencji TBWA TELESCOPE powołany specjalnie do współpracy z fundacjami charytatywnymi oraz promocji sztuki i ciekawych inicjatyw społecznych. Taka inicjatywa ze strony adencji reklamowych wskazuje na istnienie potrzeby profesjonalizacji działań marketingowych wśród organizacji non-profit.

ContentLink.pl

powrót

Nasze realizacje

Co ostatnio zrobiliśmy

W związku z 15 leciem działalności firmy oraz poszerzeniem świadczonych usług o Wideo na żądanie oraz Telewizję cyfrową, przygoto-waliśmy projekt "ekstremalnej metamorfozy" dla operatora telekomunikacyjnego firmy BAIT. ...

BAIT - Internet provider

BAIT - Internet provider