Przeskocz menu

Aktualności

Warto wiedzieć

Polacy wolą polskie produkty

Dajesz Pracę wzrosła średnio o 45,30% - wynika z danych Tesco Polska, gdzie w dniach 26 maja - 8 czerwca br. została przeprowadzona akcja ?Ogólnopolskich Dni Produktu Polskiego?, zorganizowana z inicjatywy Fundacji Dajesz Pracę PL.

Fundacja na potrzeby akcji wyróżniła logotypem ?Dajesz Pracę? 15 polskich produktów. Statystyki Tesco Polska pokazały, że ich łączna sprzedaż wzrosła średnio o ponad 45%, w porównaniu z okresem przed rozpoczęciem akcji. Niektóre produkty zanotowały znacznie wyższe wzrosty sprzedaży, jak np. woda ?Kryniczanka?, której sprzedaż wzrosła aż o 210%!

W trakcie trwania akcji, wszystkie hipermarkety Tesco - poprzez plakaty, specjalnie oznaczone stoiska oraz gazetę konsumencką - bombardowały konsumentów przekazem ?kupując polskie produkty, dajesz pracę?. Przez 2 tygodnie, w miejscach gdzie dochodzi do najczęstszych decyzji zakupowych, informacja ta trafiła do ponad 6 milionów klientów.

- Wyniki akcji potwierdzają, że Polacy coraz częściej w swoich decyzjach zakupowych sugerują się krajem pochodzenia produktu i nieobojętne im jest to, do kogo trafią wydawane pieniądze. Polscy konsumenci zaczynają wiązać decyzję zakupową z jej konsekwencjami. A tymi jest to, że kupując towary wyprodukowane w Polsce dajemy zielone światło producentowi, aby rozwijał się, jednocześnie zwiększając zatrudnienie w kraju - powiedział Jakub Marczyński, przedstawiciel Fundacji Dajesz Pracę PL.

Fundacja Dajesz Pracę PL została założona w celu kontynuowania działań zapoczątkowanych przez kampanię społeczną ?Kupując polskie produkty dajesz pracę?. Kampania, zainicjowana i przeprowadzona w okresie marzec - kwiecień 2004 roku przez agencję reklamową DEMO Effective Launching, spowodowała wzrost liczby Polaków biorących pod uwagę miejsce produkcji towaru z 5 proc. do 13,2 proc. (TNS OBOP, 5-8.02.2004 oraz 6-9.05.2004). Przeprowadzone badania pokazały także, że 65% populacji chce kupować produkty oznaczone znakiem ?Dajesz Pracę? (źródło: Omnibus, TNS OBOP, 20-23.05.2004).

Najbliższe plany Fundacji to kampania telewizyjna promująca idę ?kupując polskie produkty dajesz pracę?, która zostanie przeprowadzona w lipcu i sierpniu br. Obecnie trwa także kampania wakacyjna, która zachęca do spędzania wakacji w Polsce. Pod koniec września rusza kolejna miesięczna akcja ?Ogólnopolskich Dni Produktu Polskiego? w hipermarketach Tesco. Ostatni kwartał roku ma być dedykowany promocji polskich produktów z branży budowlanej. Dodatkowo nieustannie jest prowadzony program wyróżniania polskich produktów znakiem ?Dajesz Pracę?.

ContentLink.pl

powrót

Nasze realizacje

Co ostatnio zrobiliśmy

W związku z 15 leciem działalności firmy oraz poszerzeniem świadczonych usług o Wideo na żądanie oraz Telewizję cyfrową, przygoto-waliśmy projekt "ekstremalnej metamorfozy" dla operatora telekomunikacyjnego firmy BAIT. ...

BAIT - Internet provider

BAIT - Internet provider