Przeskocz menu

Aktualności

Warto wiedzieć

Nowy portal mediowy

Axel Springer Polska, niemiecki wydawca, pracuje nad portalem, który będzie konkurował z Gazetą.pl, Onetem, Wirtualną Polską i Interią. Inny niemiecki gigant Handelsblatt po kupnie portalu Money.pl zapowiada kolejne inwestycje w polskiej sieci.

Portal stworzony zostanie głównie na bazie Dziennika, nowej gazety opiniotwórczej, która ukazuje się od połowy kwietnia. Będzie dostępny pod adresem www.dziennik.pl. Obecnie jest tam tylko zdjęcie pierwszej strony i informacje redakcyjne. Być może będzie też wspomagany przez treści z Newsweeka, Faktu, a także innych tytułów wydawanych przez Niemców ? motoryzacyjnych i poradnikowych. Axel Springer Polska nie chce jednak mówić o szczegółach projektu.

Zdaniem analityków, plany niemieckiego wydawcy to kolejny etap jego walki o polski rynek medialny. Po wprowadzeniu tabloidu Fakt i tygodnika opinii Newsweek, a niedawno Dziennika ? niemiecki wydawca ma już tytuły w trzech najważniejszych segmentach rynku. Teraz przyszła więc pora na internet, który rozwija się błyskawicznie.

Firma analizująca rynek CR Media Consulting podkreśla, że w najbliższych latach internet będzie systematycznie odbierał reklamodawców prasie i telewizji. Wydatki firm na reklamę w sieci rosną najszybciej ze wszystkich mediów. W pierwszym kwartale tego roku wzrosły o 40,5, a na koniec roku sięgną już 215 mln zł, a udział wydatków w całym rynku reklamy przekroczy już 3,6 proc. Aż 79 proc. wszystkich wydatków firm w sieci przypada dziś właśnie portalom internetowym.

Projekt niemieckiego wydawcy najsilniej uderzy w Agorę, wydawcę Gazety Wyborczej, która ma własny portal internetowy Gazeta.pl. Dzięki dynamicznie rosnącym wydatkom na reklamę, w ubiegłym roku portal wyszedł na plus, a w tym roku Wanda Rapaczyńska zapowiedziała w rozmowie z GP duże inwestycje w jego rozwój. W marcowym rankingu witryn internetowych, przygotowanym przez PBI/Megapanel, Gazeta.pl zajmuje 9 miejsce z 39,7 proc. zasięgiem i 4,9 mln stałych użytkowników. Wejście portalu Axel Springer może zagrozić tej pozycji. Ale będzie to konkurencja nie tylko dla Agory, lecz także dla Onetu, Wirtualnej Polski, czy Interii. Szczególnie, jeśli Niemcy od razu postawią na projekty multimedialne oraz serwisy tematyczne, które przyciągają internautów.

Potencjał polskiej sieci dostrzegł też niemiecki wydawca Handelsblatt, który kupił właśnie 70 proc. udziałów w Money.pl, najpopularniejszym obok Bankiera.pl, internetowym portal finansowy.

Zdaniem Gwidona Humeniuka, analityka CR Media Consulting, to przejęcie świadczy o potencjale i sile polskiego rynku internetowego, który cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem zagranicznych tuzów już od dłuższego czasu.

Podobnego zdania są i inni eksperci.

? Jesteśmy rozwijającym się rynkiem. Liczba osób z dostępem do internetu rośnie. Do tego inwestycje, jakie trzeba ponieść, są relatywnie niskie w stosunku do zysków, które można osiągnąć ? tłumaczy Piotr Her, analityk Millennium Dom Maklerski.

To, że kondycja polskich spółek internetowych jest dobra i jest to coraz pewniejszy biznes, pokazują wyniki giełdowe. W ostatnich dniach spadków na giełdzie np. akcje KGHM spadły o ponad 30 proc., Interia straciła 8 proc., a Onet urósł ze 149 zł do 157 zł.

http://www.gazetaprawna.pl/ind(...).0.1.htm

ContentLink.pl

powrót

Nasze realizacje

Co ostatnio zrobiliśmy

W związku z 15 leciem działalności firmy oraz poszerzeniem świadczonych usług o Wideo na żądanie oraz Telewizję cyfrową, przygoto-waliśmy projekt "ekstremalnej metamorfozy" dla operatora telekomunikacyjnego firmy BAIT. ...

BAIT - Internet provider

BAIT - Internet provider