Przeskocz menu

Aktualności

Warto wiedzieć

Coraz więcej użytkowników ufa internetowym finansom

Internetowe serwisy finansowe przyciągnęły najpierw setki tysięcy użytkowników, a teraz równie skutecznie zdobywają inwestorów. Wczorajszy debiut giełdowy Bankiera. pl oraz pozyskanie kilka dni temu przez Money. pl dużego niemieckiego inwestora branżowego dowodzą, że to perspektywiczny biznes

Liczba korzystających miesięcznie z największych rodzimych portali finansowych sięgnęła już miliona osób zarówno w przypadku Money.pl, jak i Bankier.pl. Oba serwisy - oferujące informacje gospodarcze, produkty instytucji finansowych, porady - podwoiły w ub.r. przychody i o ponad połowę poprawiły zyski.

Szybki rozwój i potencjał takich usług sprawił, że zainteresowanie akcjami Bankiera.pl podczas zapisów na jego papiery było bardzo duże. Stopa redukcji wyniosła od 85,91 do 92,52 proc. Wczoraj podczas giełdowego debiutu na otwarciu akcje portalu zdrożały o 10 proc. do 8,25 zł, zaś notowania praw do akcji wzrosły o 6 proc. do 7,95 zł.

Udany debiut Bankiera.pl nastąpił kilka dni po tym, gdy jego główny rywal i największy na rynku serwis finansowy Money.pl zdobył silnego inwestora branżowego - niemiecką grupę wydawniczą Handelsblatt. - W Polsce jest ok. 10 mln osób korzystających z Internetu, mają coraz większe zaufanie do sieci, a więc wzrosło także zaufanie do informacji o finansach, do porad i usług np. pośrednictwa kredytowego - tłumaczy powodzenie portalu Tomasz Bonek, redaktor naczelny Money.pl.

W ubiegłych dwóch latach portal zwiększył liczbę użytkowników aż 5-krotnie. Spółka zaczęła przynosić zyski już przed trzema laty, jako jedna z pierwszych internetowych firm w kraju. W ubiegłym roku miała prawie 6,34 mln zł przychodów i około 0,8 mln zł zysku netto.

Trafiona oferta usług to jedna z przyczyn powodzenia portali finansowych. Bankier.pl współpracuje z ok. czterdziestoma instytucjami finansowymi, a z kolei wartość udzielonych kredytów hipotecznych za pośrednictwem Money.pl wzrosła w ub.r. czterokrotnie do 200 mln zł.

Największe portale finansowe konkurują z serwisami ekonomicznymi ogólnotematycznych portali Onet.pl, Wirtualna Polska, Interia.pl. Te serwisy mają wprawdzie większą liczbą użytkowników, ale trudno powiedzieć, ile np. odbiorców Onet.pl jest zainteresowanych samymi finansami. Portal ujawnił jedynie, że za pośrednictwem jego Pasażu Finansowego złożonych zostało 41 tys. wniosków o usługi, o 37 proc. więcej niż rok wcześniej.

- Nie obawiamy się konkurencji portali ogólnotematycznych, nasza specjalizacja sprawia, że oferta może być bardziej dostosowana do osób zainteresowanych finansami - mówi Filip Żok, szef marketingu spółki Bankier.pl. Spółka chce od 4,5 do 8,8 mln zł pozyskanych z emisji przeznaczyć na przejęcia, 2,5 mln zł na tworzenie nowych serwisów i usług oraz 1 mln zł na inwestycje w infrastrukturę techniczną. Money.pl przewiduje natomiast, że przyłączony do wielkiej grupy medialnej rozwinie informacyjną część serwisu.

Wpływ na rosnącą ofertę i nasilającą się rywalizację serwisów finansowych ma reklama w Internecie. Zwiększa się ona w tempie 60 proc. rocznie i widać to już w przychodach portali.

http://rzeczpospolita.pl/gazet(...)_13.html

ContentLink.pl

powrót

Nasze realizacje

Co ostatnio zrobiliśmy

W związku z 15 leciem działalności firmy oraz poszerzeniem świadczonych usług o Wideo na żądanie oraz Telewizję cyfrową, przygoto-waliśmy projekt "ekstremalnej metamorfozy" dla operatora telekomunikacyjnego firmy BAIT. ...

BAIT - Internet provider

BAIT - Internet provider