Przeskocz menu

Aktualności

Warto wiedzieć

Marketing w oddziale jest najskuteczniejszy

Ponad 45 proc. klientów banków korzysta z materiałów reklamowych. Połowa z nich dzięki takim zachętom decyduje się na zakup proponowanego produktu.

Najbardziej zróżnicowane i zaawansowane działania marketingowe prowadzi BZ WBK. Każde z wymienionych narzędzi - ulotki, plakaty, standy (np. kartonowe postaci reklamujące produkt), podświetlane kasetony i ekrany LCD - znalazło zastosowanie w oddziałach banku. Mimo to niewielu klientów jest w stanie dokładnie wymienić stosowane rodzaje nośników reklamy spotkane w oddziałach.

Instytut Badania Opinii i Rynku Pentor przeprowadził "Badania efektywności przekazów i korzystania z merchandisingu" w dziewięciu dużych bankach.

Objęły one sposób prezentacji towarów, usług i materiałów informacyjno-promocyjnych oraz świadome wykorzystywanie elementów systemu identyfikacji wizualnej w kreowaniu wizerunku marki.

Najuboższe w materiały reklamowe są Citibank i PKO BP, które stosują głównie konwencjonalne nośniki reklamowe (ulotki i plakaty) wewnątrz i na zewnątrz oddziałów. Najczęściej reklamowane są kredyty, zarówno hipoteczne, jak i gotówkowe. Do tej kategorii zaliczone zostały także karty kredytowe.

Banki największy nacisk kładą na niską cenę (oprocentowanie), dłuższy okres spłaty i brak dodatkowych opłat. Drugie w rankingu najobficiej zachwalanych produktów są lokaty pod postacią standardowych lokat bankowych lub obligacji czy funduszy inwestycyjnych. Z kolei najrzadziej reklamowane są rachunki oszczędnościowe.

Badanie przeprowadzone przez Pentor pokazuje, że średnio 91,5 proc. osób odwiedzających oddziały banków zauważa materiały reklamowe. Najwięcej, bo 100 proc., klientów dostrzegło materiały tego typu w BPH, a najmniej w banku Millennium, gdzie tylko 75 proc. klientów odwiedzających placówki zapamiętało jakiekolwiek nośniki komunikatów reklamowych. Zainteresowanie poszczególnymi produktami najskuteczniej pobudzają ulotki i broszury informacyjne. Drugie w kolejności są plakaty.

Podobnie jest w przypadku zakupu produktu. Najczęściej klientów skłoniła do tego ulotka lub broszura, w drugiej kolejności plakat, a na trzecim miejscu standy reklamowe. Czwarty wynik należy do ekranów LCD, co jest o tyle interesujące, że znajdowały się one tylko w jednym z badanych banków - BZ WBK. Pokazuje to, jak duże znaczenie będzie miało już wkrótce umieszczanie w salach operacyjnych oddziałów ekranów cyfrowych.

Blisko 60 proc. respondentów nie potrafiło odpowiedzieć na pytanie, który z materiałów reklamowych jest najbardziej użyteczny. Nie mieli za to problemów z określeniem najatrakcyjniejszych i zarazem najbardziej lubianych. Na pierwszym miejscu znalazły się ulotki, a tuż za nimi plakaty i ekrany LCD. Najczęściej na chwyty marketingowe stosowane w placówkach banków reagują osoby z wykształceniem średnim oraz o dochodach od 1,6 do 2,5 tys. zł.

http://www.mediarun.pl/news/id/16364

ContentLink.pl

powrót

Nasze realizacje

Co ostatnio zrobiliśmy

W związku z 15 leciem działalności firmy oraz poszerzeniem świadczonych usług o Wideo na żądanie oraz Telewizję cyfrową, przygoto-waliśmy projekt "ekstremalnej metamorfozy" dla operatora telekomunikacyjnego firmy BAIT. ...

BAIT - Internet provider

BAIT - Internet provider