Przeskocz menu

Aktualności

Warto wiedzieć

Polskich internautów portret własny

Jakie strony internetowe odwiedzają zamożni internauci? Kto spędza więcej czasu na witrynach związanych z aranżacją wnętrz i rynkiem nieruchomości?

Odpowiedzi na tego typu pytania dostarcza najnowszy raport "Zainteresowania polskich internautów 2006", przygotowany przez firmę badawczą Gemius SA.

Firma Gemius SA podjęła próbę kategoryzacji polskich witryn internetowych. W ten sposób powstało dwanaście kategorii tematycznych, które grupują serwisy i witryny podejmujące podobną tematykę: Informacje, publicystyka, media, Kultura i rozrywka, Motoryzacja, Biznes, finanse, prawo, Budownictwo i nieruchomości, Edukacja, Sport, Styl życia, Turystyka, Nowe technologie, Praca i Społeczności. Dane na temat oglądalności stron z wyróżnionych kategorii pozwalają określić zainteresowania polskich internautów ? jakich informacji poszukują w internecie szczególnie chętnie? Na stronach o jakiej tematyce spędzają najwięcej czasu? Gdzie wykonują najwięcej odsłon?

Według raportu "Zainteresowania polskich internautów 2006" Najczęściej odwiedzanymi witrynami są te zgrupowane w kategorii Kultura i rozrywka. W marcu br. w pierwszej trójce kategorii tematycznych o największym zasięgu znalazły się również Nowe technologie oraz Informacje, publicystyka, media. Witryny z kategorii Kultura i rozrywka nie tylko przyciągnęły największą liczbę użytkowników, ale także to na nich spędzano najwięcej czasu (średnio 5 godz. 6 min. oraz 35 sek.) oraz dokonano największej liczby odsłon (przeciętnie 282,77).

Liczba internautów w Polsce systematycznie wzrasta. W marcu br. z internetu korzystało 12,2 mln osób, ponad 28 proc. więcej niż rok temu. Polscy internauci to osoby dobrze wykształcone (36,12 proc. ? deklaruje wykształcenie wyższe, niepełne wyższe lub licencjat) i stosunkowo młode (46,44 proc. internautów ma mniej niż 25 lat). W internecie poszukują rozrywki i porad, sprawdzają bieżące wiadomości i rozwijają własne hobby, na czatach, listach dyskusyjnych oraz serwisach randkowych nawiązują przyjaźnie? W porównaniu do roku ubiegłego, internauci spędzają w sieci więcej czasu, są także o wiele bardziej aktywni. W marcu br. typowy internauta poświęcił na przeglądanie stron WWW 27 godz. 22 min. i 31 sek. oraz wykonał w tym czasie 1642,31 odsłon. Dla porównania w marcu 2005 średni czas na użytkownika wyniósł 20 godz. 15 min. i 2 sek., natomiast średnia liczba odsłon 1204,64.

Znacznie większa, niż chociażby kilka lata temu, aktywności kobiet w sieci sprzyja rozwojowi serwisów tematycznych odpowiadających potrzebom i zainteresowaniom internautek. Witrynami najczęściej odwiedzanymi przez damską część użytkowników, jak czytamy w raporcie, są te zgrupowane w kategoriach: Styl życia, Praca oraz Edukacja. Analiza oglądalności witryn z poszczególnych kategorii tematycznych ze względu na płeć, prowadzi niekiedy do zaskakujących wniosków. Przykładowo, na witrynach poświęconych budownictwu i nieruchomościom kobiety spędzają przeciętnie nieco więcej czasu niż mężczyźni oraz wykonują średnio niemal dwa razy więcej odsłon.

Zamożni internauci chętnie odwiedzają także witryny zgrupowane w kategoriach Biznes, finanse, prawo, Turystyka, Sport, Motoryzacja oraz Informacje, publicystyka, media. Najmniejszą popularnością w tej grupie cieszą się natomiast blogi, czaty, fora dyskusyjne, a także grona osób zainteresowanych podobną tematyką, czyli witryny zgrupowane w kategorii Społeczności.

http://www.mediarun.pl/news/id/16282

ContentLink.pl

powrót

Nasze realizacje

Co ostatnio zrobiliśmy

W związku z 15 leciem działalności firmy oraz poszerzeniem świadczonych usług o Wideo na żądanie oraz Telewizję cyfrową, przygoto-waliśmy projekt "ekstremalnej metamorfozy" dla operatora telekomunikacyjnego firmy BAIT. ...

BAIT - Internet provider

BAIT - Internet provider