Przeskocz menu

Aktualności

Warto wiedzieć

Polscy internauci a Web 2.0

Niemal połowa internautów w wieku od 15 do 25 lat ogląda klipy video na stronach internetowych, co czwarty internauta należy przynajmniej do jednej społeczności internetowej, a co ósmy prowadzi własny blog - to tylko wybrane dane z pierwszego w Polsce badania użytkowników Web 2.0, zrealizowanego przez firmę Gemius SA na zlecenie agencji marketingu młodzieżowego Yoof.

Internet pełni w życiu młodych ludzi ważną funkcję. Jest narzędziem komunikacji, źródłem informacji oraz rozrywki. Wraz z rozwojem internetu zmieniają się obyczaje internautów. Publikując, komentując i wchodząc w interakcje z innymi użytkownikami sieci, internauci coraz częściej stają się aktywnymi twórcami cyberprzestrzeni. Na znaczeniu, także tym marketingowym, zyskują strony oparte na idei Web 2.0.

Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego przez Gemius, wśród internautów w wieku od 15 do 25 lat sporą popularnością cieszą się serwisy umożliwiające oglądanie oraz publikowanie materiałów audio i video. 31 proc. respondentów, którzy odwiedzają tego typu strony, czyni to trzy do pięciu razy w tygodniu, natomiast aż co szósty badany (17 proc.) przyznaje, że odwiedza je codziennie.

Do stron, na których młodzi internauci zwykle oglądają telewizję oraz klipy audio i video, należą portale internetowe (np. Onet.pl, Wirtualna Polska) oraz Google Video - wymieniane odpowiednio przez 62 proc. i 60 proc. internautów. Co drugi badany przyznaje, że odwiedza w tym celu serwis YouTube.com (53 proc.), a 42 proc. - Smog.pl.

Powstawanie serwisów umożliwiających oglądanie i publikowanie plików audio i video to odpowiedź na potrzeby internautów, którzy są zainteresowani umieszczaniem oraz promowaniem takich materiałów w ramach internetowych społeczności.

"W opinii użytkowników tego typu serwisy pełnią przede wszystkim funkcję rozrywkową" - komentuje Jarosław Kowalski z Gemius SA. - "Czynnikiem istotnym dla internautów jest także możliwość wpływania na zawartość witryny i tym samym upowszechnianie osobiście preferowanych treści".

Jak wynika z raportu Gemius, co piąty internauta w wieku od 15 do 25 lat, który odwiedza strony z plikami audio i video, umieszcza na nich swoje komentarze, filmy lub zdjęcia. Natomiast zdecydowana większość badanych, korzystających z tego typu serwisów, jedynie zapoznaje się z prezentowanymi na witrynach materiałami.

Zainteresowanie użytkowników serwisami z plikami muzycznymi i filmami sprawia, że niektóre z nich dołączają do grona najbardziej popularnych stron internetowych. O potencjale tego typu serwisów świadczy m.in. przejęcie YouTube przez firmę Google.

Jak wynika z badania Megapanel PBI/Gemius, w sierpniu br. serwis YouTube.com odwiedziło ponad 2,6 mln użytkowników (real users), co przełożyło się na zdobycie czternastej pozycji w rankingu 20 najchętniej odwiedzanych przez polskich użytkowników witryn.

http://audience.pl/internet/wi(...)1?id=rss

ContentLink.pl

powrót

Nasze realizacje

Co ostatnio zrobiliśmy

W związku z 15 leciem działalności firmy oraz poszerzeniem świadczonych usług o Wideo na żądanie oraz Telewizję cyfrową, przygoto-waliśmy projekt "ekstremalnej metamorfozy" dla operatora telekomunikacyjnego firmy BAIT. ...

BAIT - Internet provider

BAIT - Internet provider