Francuska telewizja płaci internautom za oryginalne klipy wideo
Jutro największa francuska stacja telewizyjna TF1 rozpocznie emisję programu składającego się z klipów wideo stworzonych przez internautów. To pierwszy program telewizyjny we Francji składający się wyłącznie z tzw. User Generating Content, tzn. z amatorskich materiałów.
W programie o nazwie "Watcast" wykorzystane będą wideo pochodzące z nowego serwisu internetowego TF1, Wat.tv (skrót od "We Are Talented", tzn. Mamy talent). Uruchomiony w czerwcu 2006 r. Wat.tv jest mieszanką serwisu wspólnotowego, jak MySpace.com, serwisu do dzielenia się wideo, jak YouTube.com, i platformy blogowej, jak Blogger.com. I jak w prawdziwym serwisie z epoki web 2.0, to internauci decydują o jego zawartości.
Program "Watcast" będzie trwał co prawda tylko 15 minut i będzie emitowany o godz. 2.30 w nocy, ale samo pojawienie się amatorskich klipów w telewizji, na dodatek w tak prestiżowym i poularnym medium jak TF1, jest symboliczne.
"Założyliśmy już w chwili narodzin Wat.tv, że najlepsze wideo tworzone przez internautów znajdą się na naszej antenie, by inni też mogli je zobaczyć. Powtórzymy tę inicjatywę z innymi stacjami telewizyjnymi. Jesteśmy w kontakcie z Eurosportem i chcemy razem stworzyć podobny program o tematyce sportowej" - tłumaczy Olivier Abecassis, dyrektor de Wat.tv.
najlepszych wideo, by uzyskać nagrania lepszej jakości i prawa autorskie, na podstawie umowy o dzieło. Kiedy internauta umieszcza swoje wideo na Wat.tv nie ceduje swoich praw autorskich, tylko zezwala na jego emisję.
Autorzy klipów otrzymają wynagrodzenie za swoje działa. Na początku nie będą to duże sumy, ale TF1 zamierza płacić autorom również dodatkowe wynagrodzenie, które będzie naliczane w zależności od ruchu, który wygeneruje dane wideo i od przychodów reklamowych.
Czy TF1 i Wat.tv nie próbuje po prostu tanim kosztem zrobić program? - zastanawiają się niektórzy francuscy medioznawcy. "Wprost przeciwnie, tworzymy wartość. Ten rodzaj kontentu nie ma jeszcze modelu biznesowego. Właśnie próbujemy go wymyślić Czy to zainteresuje reklmodawców? Jesteśmy tego pewni" - mówi Olivier Abecassis. Ale pierwszy odcinek "Watcast" nie będzie miał żadnego sponsora.
Źródło: TF1
http://mediacafepl.blogspot.co(...)tom.html
Rehabilitacja po udarze - Centrum Opieki i Rehabilitacji Leśna Polana. Opieka 24h - krótkoterminowa i długoterminowa.
Woda destylowana demineralizowana i ultraczysta. Najwyższa jakość i szybka dostawa do Klienta. Zamów wodę online dla domu lub do firmy.
W związku z 15 leciem działalności firmy oraz poszerzeniem świadczonych usług o Wideo na żądanie oraz Telewizję cyfrową, przygoto-waliśmy projekt "ekstremalnej metamorfozy"
e-rolnik coraz bliżej?
e-rolnik coraz bliżej? Według badania Agribus 2010 przeprowadzonego przez Martin & Jacob, eksperta rynku rolnego, ponad 70%. gospodarstw rolnych o areale powyżej ...
Większość produktów naszej młodej branży to totalny bullshit
Co-working w wersji 2.0. Nowa inicjatywa dla startupów Większość produktów naszej młodej branży to totalny bullshit - twierdzi Adam Zygadlewicz, jeden z ...
Czy zawsze warto mieć reklamę PPC wyżej?
Z wynikami organicznymi Google jest podobnie, jak z reklamami w tej wyszukiwarce. Pierwotna prawda brzmi - im wyżej, tym lepiej. Aczkolwiek ...