Dlaczego Polacy coraz częściej robią e-zakupy?
Coraz większe e-zakupy.
Większość sklepów internetowych spodziewa się w tym roku poprawy wyników. Dlaczego Polacy coraz częściej robią e-zakupy? Jakie mają e-zwyczaje?
Przedstawiciele największych polskich sklepów internetowych zgodnie przyznają, że obserwują rosnące zainteresowanie Polaków zakupami przez Internet, a branża e-commerce radzi sobie w kryzysie znacznie lepiej niż inne gałęzie gospodarki. Między innymi dlatego, że Polacy szukają dziś oszczędności - zarówno pieniędzy, jak i czasu. Doceniają także wygodę i szeroki asortyment jaki oferują sklepy internetowe. To przekłada się na bardzo dobre wyniki polskich sklepów internetowych w tym roku.
"Obserwując dynamikę zakupów i porównując ją z ubiegłym rokiem widzimy znaczy wzrost zainteresowania transakcjami dokonywanymi przez Internet. Zakupy w Merlin.pl zrobiło już ponad milion klientów, a tylko w tym roku, do końca maja przybyło ich nam 65 tys." - zauważa Anna Bogdańska, prezes Merlin.pl.
"Widzimy również, że klienci kupują częściej. Częstotliwość zakupów liczona liczbą zamówień złożonych przez jednego klienta w danym miesiącu wzrosła prawie o 7% i ten trend jest stabilny" - dodaje. Systematyczny wzrost liczby klientów obserwuje też Kolporter.pl. Podobnie jest w innych branżach. "W przypadku perfum tendencja jest rosnąca i wciąż jesteśmy na etapie dwucyfrowych wzrostów.
Bierze się to głównie z faktu, że rynek ten ma olbrzymi potencjał" - komentuje Piotr Wójcik, Marketing Manager w iperfumy.pl. Co najczęściej kupują w Sieci Polacy?
Perfumy, filmy i banany
Mimo kryzysu najlepiej radzi sobie branża rozrywkowa. "Jeśli chodzi o najpopularniejsze produkty, to w tym roku jak na razie największy wzrost zainteresowania obserwujemy w działach książka, muzyka i film, a także w kosmetykach" - mówi Anna Bogdańska.
Choć jak zauważa, w porównaniu z ubiegłym rokiem, kiedy klienci najchętniej wybierali nowości i bestsellery, czyli produkty droższe, w tym wyraźnie więcej sprzedaje się tytułów starszych, w obniżonych cenach, z ofert promocyjnych.
Ze względu na niepewną sytuację ekonomiczną spadła sprzedaż elektroniki, ale pojawił się za to inny ciekawy trend. Polacy zaczynają coraz chętniej robić zakupy spożywcze i chemiczne przez Internecie.
"W naszych delikatesach internetowych A.pl obserwujemy wzrosty liczby zamówień miesiąc do miesiąca na poziomie 8%-12%. Ta korzystna tendencja rosnąca to kwestia przełamania pewnego stereotypu i ciągłej edukacji rynku" - tłumaczy Jakub Milewski, koordynator działań e-commerce w spółce A.pl.
Tendencje te potwierdzają wyniki innych sklepów internetowych tej branży. Obroty sklepu internetowego sieci delikatesów Alma wzrosły w pierwszym kwartale 2009 r. aż o 400%! Nie dziwi więc, że inne delikatesy i markety jak chociażby E.Leclerc, czy Piotr i Paweł też rozwijają ten kanał sprzedaży.
"Wiele osób kupuje przez Internet książki, płyty, elektronikę ale nie zdaje sobie sprawy, że można tu również nabyć świeże produkty spożywcze, które przyjadą o ustalonej godzinie pod drzwi. Kiedy się o tym dowiadują, np. z mediów często robią zakupy na próbę. Z naszych obserwacji wynika, że ci którzy raz skorzystają z usług internetowego sklepu spożywczego często wracają do tej formy zakupów" - tłumaczy Jakub Milewski.
Polski rynek e-sklepów
W internetowych delikatesach Polacy najczęściej kupują napoje butelkowane, mleko w kartonie, towary sypkie (kasza, ryż, cukier), ale coraz częściej przekonują się też do zakupu towarów świeżych. "Jeszcze kilka miesięcy temu najczęściej kupowanym produktem była woda mineralna. W maju na podium stanęły obok wody, najpopularniejsze w tym miesiącu banany.
Na drugim miejscu był cukier, a potem kolejno ogórki, pomidory, jabłka krajowe i ziemniaki. Tak duży popyt świeże produkty był dla nas niespodzianką i oznaką, że następuje zmiana w sposobie myślenia Polaków" - wyjaśnia Jakub Milewski.
więcej na:
http://www.mspstandard.pl/news(...)upy.html
Rehabilitacja po udarze - Centrum Opieki i Rehabilitacji Leśna Polana. Opieka 24h - krótkoterminowa i długoterminowa.
Woda destylowana demineralizowana i ultraczysta. Najwyższa jakość i szybka dostawa do Klienta. Zamów wodę online dla domu lub do firmy.
W związku z 15 leciem działalności firmy oraz poszerzeniem świadczonych usług o Wideo na żądanie oraz Telewizję cyfrową, przygoto-waliśmy projekt "ekstremalnej metamorfozy"
e-rolnik coraz bliżej?
e-rolnik coraz bliżej? Według badania Agribus 2010 przeprowadzonego przez Martin & Jacob, eksperta rynku rolnego, ponad 70%. gospodarstw rolnych o areale powyżej ...
Większość produktów naszej młodej branży to totalny bullshit
Co-working w wersji 2.0. Nowa inicjatywa dla startupów Większość produktów naszej młodej branży to totalny bullshit - twierdzi Adam Zygadlewicz, jeden z ...
Czy zawsze warto mieć reklamę PPC wyżej?
Z wynikami organicznymi Google jest podobnie, jak z reklamami w tej wyszukiwarce. Pierwotna prawda brzmi - im wyżej, tym lepiej. Aczkolwiek ...