AJAX trapi branżę reklamową
Coraz częściej używana technologia AJAX stwarza problem dla firm zajmujących się reklamą internetową. Czy da się policzyć odsłonę reklamy na witrynie zbudowanej w AJAXie?
AJAX (Asynchroniczny JavaScript i XML) to nowy nurt w projektowaniu stron internetowych, oparty na kilku istniejących technologiach. Pozwala na tworzenie stron, które są szybkie i wygodne dla użytkownika. Co ważne strony takie otwierają się w każdej nowoczesnej przeglądarce bez dodatków typu plug-in. Główną cechą witryn opartych na AJAX jest wyświetlanie nowych elementów, bez odświeżania zawartości w oknie przeglądarki. Serwisy oparte na AJAX rozpropagował głównie Google, choćby w swoim serwisie pocztowym Gmail czy usłudze Google Maps.
Na większości "klasycznych" stron internetowych wczytanie nowej zawartości powoduje odświeżenie okna przeglądarki. Przeładowanie zawartości okna jest liczone jako odsłona. Zawartość strony przygotowanej w AJAX, w skrajnych przypadkach, może się nigdy nie odświeżać w przeglądarce. Co za tym idzie, taka witryna może nie generować nowych odsłon. W takim wypadku model reklamowy oparty na pobieraniu opłat za ilość odsłon traci rację bytu.
Pamela Parker z serwisu ClickZ jako przykład witryny, w której nie sposób policzyć ilość odsłon reklamy, podaje nową edycję portalu Yahoo. Znajduje się tam pole, które w zależności od wybranej ikonki pokazuje zawartość skrzynki pocztowej użytkownika, repertuar kin, lokalne mapy, czat, prognozę pogody i kilka innych elementów. Wszystko bez przeładowania strony w oknie przeglądarki. Różne elementy użytkownik ogląda w ramach jednej odsłony witryny.
Jak podaje ClickZ znane są przykłady firm, które po przeprojektowaniu swoich serwisów na zgodne z AJAX, przestały być brane pod uwagę w amerykańskich badaniach Nielsen/Netratings i ComScore.
Interactive Advertising Bureau, które niedawno ustaliło wytyczne dotyczące pomiaru oglądalności klipów wideo, jak na razie nie przyjęło standardów dotyczących pomiaru odsłon reklam na stronach zbudowanych w AJAXie.
http://www.internetstandard.pl(...)id=94347
Rehabilitacja po udarze - Centrum Opieki i Rehabilitacji Leśna Polana. Opieka 24h - krótkoterminowa i długoterminowa.
Woda destylowana demineralizowana i ultraczysta. Najwyższa jakość i szybka dostawa do Klienta. Zamów wodę online dla domu lub do firmy.
W związku z 15 leciem działalności firmy oraz poszerzeniem świadczonych usług o Wideo na żądanie oraz Telewizję cyfrową, przygoto-waliśmy projekt "ekstremalnej metamorfozy"
e-rolnik coraz bliżej?
e-rolnik coraz bliżej? Według badania Agribus 2010 przeprowadzonego przez Martin & Jacob, eksperta rynku rolnego, ponad 70%. gospodarstw rolnych o areale powyżej ...
Większość produktów naszej młodej branży to totalny bullshit
Co-working w wersji 2.0. Nowa inicjatywa dla startupów Większość produktów naszej młodej branży to totalny bullshit - twierdzi Adam Zygadlewicz, jeden z ...
Czy zawsze warto mieć reklamę PPC wyżej?
Z wynikami organicznymi Google jest podobnie, jak z reklamami w tej wyszukiwarce. Pierwotna prawda brzmi - im wyżej, tym lepiej. Aczkolwiek ...