Przeskocz menu

Aktualności

Warto wiedzieć

Polacy przywiązują wagę do nazw domen internetowych - wynika z badań Centrum Nowej Technologii dotyczącego wizerunku firm w internecie.

Dla prawie 57 proc. respondentów nazwa strony www jest ważna, a dla prawie 13 proc. osób z tej grupy jest nawet bardzo ważna. Dla 8 proc. respondentów nazwa domeny nie ma żadnego znaczenia. Tłumacząc swe odpowiedzi ankietowani zaznaczali, że najważniejsze jest by nazwa była krótka i łatwo wpadała w pamięć (43 proc.). O wiele ważniejsze jest by nazwa strony dotyczyła nazwy firmy (38,2 proc.), niż nawiązywała do jej treści (16,2 proc.).

Ponad 59 proc. ankietowanych zaznaczyło, że odpowiednia końcówka w domenie może nadawać jej prestiżu. Największym prestiżem cieszą się strony z rozszerzeniem "pl" (41,7 proc.). Na drugim miejscu znalazła się końcówka "com.pl" (25,5 proc.). Prawie 12 proc. ankietowanych najbardziej prestiżowym rozszerzeniem wybrało "eu", które pojawiło się w obiegu zaledwie dwa miesiące temu.

Najbardziej znane na świecie rozszerzenie "com" w Polsce zajęło dopiero piąte miejsce (8,9 proc.) i zostało wyprzedzone jeszcze przez "org" (10,3 proc.), używane przez stowarzyszenia i organizacje. Na kolejnych miejscach uplasowały się końcówki: "biz" (domeny biznesowe), "net", regionalne (np. "krakow.pl") oraz "info".

http://www.mediarun.pl/news/id/16064

ContentLink.pl

powrót

Nasze realizacje

Co ostatnio zrobiliśmy

W związku z 15 leciem działalności firmy oraz poszerzeniem świadczonych usług o Wideo na żądanie oraz Telewizję cyfrową, przygoto-waliśmy projekt "ekstremalnej metamorfozy" dla operatora telekomunikacyjnego firmy BAIT. ...

BAIT - Internet provider

BAIT - Internet provider