Naga prawda o fałszywych kliknięciach
Click fraud, czyli oszukane kliknięcia, spowodowały wśród amerykańskich reklamodawców straty co najmniej 800 mln USD w 2005 roku, wynika z raportu firmy badawczej Outsell Inc.
Z przeprowadzonej wśród marketerów ankiety wynika, że aż 14,6% kliknięć w reklamy rozliczane w modelu Pay Per Click, jest dokonywane przez oszustów. W związku z tym 27% marketerów znacznie zredukowało wydatki na reklamę rozliczaną w ten sposób, lub nawet z niej zrezygnowało. Jak szacują autorzy raportu, firmy takie jak Google czy Yahoo poniosły w związku z tym straty rzędu 500 mln USD.
Spośród ankietowanych, 7% firm zwróciło się do Google i Yahoo o zwrot pieniędzy w związku z click fraud. Kwota refundacji wynosiła średnio 9,5 tys. USD.
W badaniu Outsell uczestniczyło 407 reklamodawców, z różnych branż. Ich wydatki na reklamę wynosiły od kilku tysięcy do 10 mln USD.
Click fraud następuje w dwóch przypadkach. Klikane mogą być reklamy kontekstowe, takie jak np. Google AdSense aby wyłudzić pieniądze. W tym celu powstały nawet specjalistyczne narzędzie, które oszukują systemy reklamy kontekstowej, np. "klikając" z różnych adresów IP. Click fraud następuje również, gdy ktoś, najczęściej konkurencja, klika w reklamy firmy, aby budżet reklamowy poszkodowanego został przekroczony, dzięki czemu ogłoszenie przestanie się ukazywać.
Analitycy twierdzą, że jedym ze sposobów walki z fałszywymi kliknięciami, mogą być reklamy w modelu Click Per Action.
Źródło: San Francisco Chronicle
http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?f=/c/a/2006/07/05/BUGL6JOQPA1.DTL
http://www.internetstandard.pl(...)709.html
Rehabilitacja po udarze - Centrum Opieki i Rehabilitacji Leśna Polana. Opieka 24h - krótkoterminowa i długoterminowa.
Woda destylowana demineralizowana i ultraczysta. Najwyższa jakość i szybka dostawa do Klienta. Zamów wodę online dla domu lub do firmy.
W związku z 15 leciem działalności firmy oraz poszerzeniem świadczonych usług o Wideo na żądanie oraz Telewizję cyfrową, przygoto-waliśmy projekt "ekstremalnej metamorfozy"
e-rolnik coraz bliżej?
e-rolnik coraz bliżej? Według badania Agribus 2010 przeprowadzonego przez Martin & Jacob, eksperta rynku rolnego, ponad 70%. gospodarstw rolnych o areale powyżej ...
Większość produktów naszej młodej branży to totalny bullshit
Co-working w wersji 2.0. Nowa inicjatywa dla startupów Większość produktów naszej młodej branży to totalny bullshit - twierdzi Adam Zygadlewicz, jeden z ...
Czy zawsze warto mieć reklamę PPC wyżej?
Z wynikami organicznymi Google jest podobnie, jak z reklamami w tej wyszukiwarce. Pierwotna prawda brzmi - im wyżej, tym lepiej. Aczkolwiek ...