Wyróżniaj się lub Zgiń!
Wyróżniaj się lub Zgiń!
W polskim internecie niewiele marek i firm wykorzystuje www.youtube.com do promocji, a już mało kto, tworzy to poprzez marketing wirusowy.
Ostatnio na sławetnym portalu pojawił się wirus promujący, co jest najbardziej zaskakujące instytucję finansową i to w dodatku polską! To właśnie Pioneer Pekao Investments , najstarszy fundusz inwestycyjny w Polsce (licząc od `89 roku) posiadający bardzo silną pozycję i niezachwianą markę, zdecydował się na wypuszczenie wirusa.
Jest to o tyle szokujące, że tego typu firmy są powszechnie uważane za bardzo konserwatywne i nudne, jak również z ostrożnością podchodzące do nowinek. W tym segmencie nic nie zmienia się dynamicznie i nagle. Trzeba jeszcze dodać, że marketing wirusowy przez większość polskich firm jest traktowany jeszcze jako narzędzie bardzo niepoważne, dlatego też poważny fundusz Pioneer powinien omijać takie działania z daleka.
Aczkolwiek zastosowanie virala do promocji marki, może być postrzegane niezwykle nowatorsko! Nowoczesne wykorzystywanie nowych mediów do komunikacji z przyszłymi i obecnymi klientami firmy, może postawić fundusz Pioneer wśród liderów innowacyjnego działania i myślenia, wśród instytucji finansowych.
Taka koncepcja promocji marki na pewno jest nastawiona na młode pokolenie, które dopiero będzie rozpoczynać swoje doświadczenia zawodowe oraz tych którzy już są zatrudnieni i posiadają pewne niezagospodarowane zasoby finansowe. Wśród tej grupy, która zresztą tworzy największą rzeszę użytkowników polskiego Internetu, ta reklama może być odebrana bardzo ciepło i przyjaźnie.
W moim odczuciu jak na pierwszą tego typu reklamę wirusową, odbieram ją bardzo pozytywnie, marka Pioneer jest tu pokazana w zabawny i przyjazny sposób, choć widać, że są to dopiero pierwsze kroki i stąpanie po cienkim lodzie. Myślę również, że ten viral moze służyć częściowo jako forma edukacyjna.
Mimo, że tego typu usługi, nie należą do najczęściej szukanych informacji w Internecie, uważam, że wirus ma spory potencjał, w końcu w ciągu tygodnia obejrzało go ponad 5000 osób i zapewne jeszcze trochę użytkowników Internetu go zobaczy.
Na pewno ten wirus powinien stać się potężnym narzędziem do zainspirowania dużej akcji PR-owskiej, jako że Pioneer jako pierwsza instytucja finansowa stawia na tego typu promocję. Jak wiadomo, ten kto pierwszy wyróżni się na rynku, ten zagarnie największy kawałek tortu. Ja na pewno zaleciłbym zbudowanie bloga edukacyjnego, gdzie pojawiałby się tego typu wirusy, pokazane w humorystyczny sposób, ale ze stosownym komentarzem eksperta.
Zresztą sami zobaczcie i oceńcie.
http://launching.blox.pl/2007/(...)eer.html
Rehabilitacja po udarze - Centrum Opieki i Rehabilitacji Leśna Polana. Opieka 24h - krótkoterminowa i długoterminowa.
Woda destylowana demineralizowana i ultraczysta. Najwyższa jakość i szybka dostawa do Klienta. Zamów wodę online dla domu lub do firmy.
W związku z 15 leciem działalności firmy oraz poszerzeniem świadczonych usług o Wideo na żądanie oraz Telewizję cyfrową, przygoto-waliśmy projekt "ekstremalnej metamorfozy"

e-rolnik coraz bliżej?
e-rolnik coraz bliżej? Według badania Agribus 2010 przeprowadzonego przez Martin & Jacob, eksperta rynku rolnego, ponad 70%. gospodarstw rolnych o areale powyżej ...
Większość produktów naszej młodej branży to totalny bullshit
Co-working w wersji 2.0. Nowa inicjatywa dla startupów Większość produktów naszej młodej branży to totalny bullshit - twierdzi Adam Zygadlewicz, jeden z ...
Czy zawsze warto mieć reklamę PPC wyżej?
Z wynikami organicznymi Google jest podobnie, jak z reklamami w tej wyszukiwarce. Pierwotna prawda brzmi - im wyżej, tym lepiej. Aczkolwiek ...