Ryzyko sieci społecznościowych
Facebook to nie tylko szansa na poprawienie wizerunku, ale też realne zagrożenie firmowych danych i reputacji.
Strona na Facebooku czy Twitterze może zostać przejęta tak samo jak strona internetowa. Jednak destrukcyjny wpływ na nieświadomych początkowo sytuacji klientów może być znacznie większy. Hakerzy mogą bowiem stworzyć fałszywe profile pracowników w sieciach społecznościowych, takich jak LinkedIn i Facebook.
A następnie - szybko nawiązując kolejne kontakty - uzyskać w krótkim czasie np. prywatne numery telefonów komórkowych partnerów i klientów firmy, aby w kolejnym etapie nadszarpnąć zaufanie do pracowników, których tożsamość została skradziona, i firmy, która ich zatrudnia.
Pracownicy bowiem często mogą z lenistwa wykorzystywać na wszystkich serwisach to samo hasło, które w skrajnych przypadkach jest również hasłem do sieci korporacyjnej i konta bankowego. Podekscytowani pracą nad nowymi rozwiązaniami, na których firma buduje konkurencyjność, mogą też zbyt hojnie dzielić się dokonaniami i zdjęciami nowych produktów.
Mieszanie zaś życia prywatnego z zawodowym jest odrębnym zagadnieniem, tym bardziej, że wiele firm może świadomie lub nieświadomie zachęcać pracowników do rozpowszechniania pozytywnych informacji na temat jej produktów i usług wśród znajomych, czy też wykorzystania własnego wizerunku w promocji firmowych rozwiązań.
W sieciach społecznościowych obowiązują te same zasady, co w Internecie, czyli m.in. zasada ograniczonego zaufania do podejrzanie wyglądających linków, które mogą czaić się zarówno w wiadomościach wysyłanych przez pseudoznajomych, jak i w aplikacjach. Wielu użytkowników, zwłaszcza mniej doświadczonych, jest tego nieświadomych.
więcej przeczytasz na:
http://www.computerworld.pl/ar(...)ych.html
Rehabilitacja po udarze - Centrum Opieki i Rehabilitacji Leśna Polana. Opieka 24h - krótkoterminowa i długoterminowa.
Woda destylowana demineralizowana i ultraczysta. Najwyższa jakość i szybka dostawa do Klienta. Zamów wodę online dla domu lub do firmy.
W związku z 15 leciem działalności firmy oraz poszerzeniem świadczonych usług o Wideo na żądanie oraz Telewizję cyfrową, przygoto-waliśmy projekt "ekstremalnej metamorfozy"
e-rolnik coraz bliżej?
e-rolnik coraz bliżej? Według badania Agribus 2010 przeprowadzonego przez Martin & Jacob, eksperta rynku rolnego, ponad 70%. gospodarstw rolnych o areale powyżej ...
Większość produktów naszej młodej branży to totalny bullshit
Co-working w wersji 2.0. Nowa inicjatywa dla startupów Większość produktów naszej młodej branży to totalny bullshit - twierdzi Adam Zygadlewicz, jeden z ...
Czy zawsze warto mieć reklamę PPC wyżej?
Z wynikami organicznymi Google jest podobnie, jak z reklamami w tej wyszukiwarce. Pierwotna prawda brzmi - im wyżej, tym lepiej. Aczkolwiek ...